loading...
shansekhob
shanse بازدید : 34 چهارشنبه 14 مهر 1400 نظرات (0)

روغن آرگان:
مزایای این روغن معجزه آسا

روغن آرگان که قبلاً در مراکش بسیار شناخته شده بود ، امروزه به یک محصول شاخص در لوازم آرایشی تبدیل شده است. همچنین به دلیل خاصیت آبرسانی بسیار شناخته شده است. با این حال ، مزایای آن فقط به آب رسانی خلاصه نمی شود. ویژگی های خاصی که باعث معروف شدن روغن آرگان می شود چیست؟ چگونه می توان از آن بهره مند شد و به ویژه نحوه استفاده از آن؟

روغن آرگان ، شهد با هزار و یک فضیلت
روغن آرگان: چیست؟
روغن آرگان از میوه های درخت آرگان استخراج می شود ، درختی که منحصراً در جنوب مراکش رشد می کند. اول از همه در زمینه آشپزی است که روغن آرگان شناخته شده است. در واقع ، این غذا به عنوان چاشنی عالی برای غذاهای مراکشی مانند تگین یا سایر غذاهای معمولی شمال آفریقا عمل می کند. متعاقباً ، فضایل دیگر در او شناخته می شود. روغن آرگان سپس از یک چاشنی ساده به یک محصول آرایشی با مزایای متعدد تبدیل شد.

روغن آرگان غذایی یا آرایشی: تفاوت ها چیست؟
این فرآیند تولید است که تعیین کننده مصرف غذا یا لوازم آرایشی روغن آرگان اصل با کیفیت است. در مورد اول ، بادام (بادام استخراج شده از مغز میوه آرگان) قبل از تبدیل به روغن تفت داده می شود. در مورد تولید روغن آرگان برای مصارف آرایشی ، بادام تحت هیچ گونه درمانی قرار نگرفته است. بنابراین ، محصول نهایی تمام خواص خود را حفظ می کند. عمل تفت دادن برای روغن پخت و پز تمام ویتامین ها و عناصر کمیاب مورد نیاز زیبایی را حذف می کند.
از نظر بصری ، می توان این دو روغن را متمایز کرد: روغن خوراکی بیشتر دارای رنگ طلایی تیره است ، در حالی که روغن آرگان آرایشی و بهداشتی سایه روشن تری را ارائه می دهد.

فواید روغن آرگان برای سلامتی
روغن آرگان دارای مزایای پزشکی از جمله درمان بیماری های پوستی است. او به دلیل قدرت خود شناخته شده است:

عوامل شفا دهنده: ویتامین E ، که به مقدار زیاد در روغن آرگان وجود دارد ، باعث بازسازی پوست سوخته یا تحریک شده می شود.
تغذیه کننده: این غلظت بالای اسیدهای چرب آن است که به پوست بسیار خشک اجازه می دهد تا یک سد محافظ م effectiveثر در برابر عوامل خارجی ایجاد کند. در پوست ، این عمل مغذی مخصوصاً برای درمان پسوریازیس و اگزما جالب است.
تسکین دهنده: در صورت درد مفاصل ، آرگان این مزیت را دارد که مناطق آسیب دیده را تسکین می دهد.
از نظر غذایی ، روغن آرگان که به عنوان چاشنی مصرف می شود ، به دلیل غنی بودن از امگا 3 ، به کاهش بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

روغن آرگان: مزایای زیبایی
اعمال روی پوست
روغن آرگان در سطح کاملاً آرایشی و بهداشتی ، مزایای بسیاری از ویژگی های آن را به ما می دهد.

ویتامین E موجود در این روغن گیاهی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. روغن آرگان برای صورت به عنوان یک محصول ضد چین و چروک در نظر گرفته می شود زیرا ترکیب آن در مبارزه با اقدامات مضر رادیکال های آزاد تأثیر دارد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. علاوه بر این ، لیپیدهای موجود در روغن آرگان با محافظت از پوست به ویژه در برابر اشعه ماوراء بنفش باعث کند شدن روند پیری پوست می شود.در نهایت ، پوست مستعد آکنه از تنظیم چربی ناشی از این روغن قدردانی می کند.

مراقبت از مو
پوست تنها بهره مند از خواص این روغن نیست. پوست سر همچنین می تواند از عملکرد تغذیه ای خود نهایت استفاده را ببرد. آرگان مخصوص موهای خشک و شکننده موثر است. اینها تغذیه و تقویت می شوند.

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟
چه کسی می تواند از روغن آرگان استفاده کند؟
اگر آرگان بیشتر برای افرادی که نگران خشکی هستند در نظر گرفته شود ، انواع پوست می تواند مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این ، از آنجا که روغن آرگان خالص 100٪ طبیعی است ، برای تمام خانواده ، از جمله کوچکترین آنها مناسب است.

چگونه روغن گیاهی خود را انتخاب کنیم؟
روش برداشت بادام معیار تعیین کننده کیفیت است. در واقع ، مغز میوه هایی که از زمین برداشت می شوند ممکن است حاوی مواد فعال کمتری نسبت به میوه های تازه چیده شده باشند.

علاوه بر این ، برای استفاده کامل از مزایای روغن آرگان ، مهم است که خالص باشد. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم از روغن آرگان ارگانیک استفاده کنید. در Cocooncenter ، ما مارک های اصلی را انتخاب کرده ایم که متعهد به ارائه مراقبت های با کیفیت بالا به شما هستند.

آرگان آرایشی: توصیه ما برای استفاده
روغن آرگان برای پوست
با توجه به ویژگی کمی روغنی آن ، توصیه می شود از روغن آرگان به عنوان یک درمان ، هنگام خواب استفاده کنید. علاوه بر این ، این عمل می تواند تمام شب را انجام دهد ، دوره ای که برای بازسازی پوست مفید است.

برای صورت ، چند قطره را می توانید در کف دست خود بریزید ، قبل از اینکه مستقیماً روی صورت تمیز و خشک بمالید.

روغن آرگان همچنین می تواند به عنوان اسکراب استفاده شود. برای این کار کافی است کمی شکر خوب به آن اضافه کنید. مخلوط حاصل ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را به آرامی پاک می کند. به لطف وجود این روغن مراکشی ، صورت عمیقا تغذیه می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 716